Siirry suoraan sisältöön

Älykkään Chatbotin vaikutus liiketoimintaan

Ajatus keskustelusta koneen kanssa, joka reagoi kuin ihminen, ei ole enää vain tieteiskirjallisuutta. Chatbotit ovat yhä yleisempiä verkkosivustoilla, sovelluksissa, sähköposteissa ja mobiililaitteissa.

Älykäs chatbot korvaa monissa tilanteissa suoran kosketuksen ihmisasiakaspalvelijoiden kanssa. Parhaat chatbot-ohjelmistot ovat yhä innovatiivisempia ja vuorovaikutukseltaan ihmismäisempiä. Tämän seurauksena yhä useammat yritykset integroivat chatbotteja järjestelmiinsä.

Seuraavassa on muutamia esimerkkejä siitä, miten tekoälyllä toimiva chatbot-ohjelmisto voi parantaa liiketoimintaasi.

Tapoja optimoida liiketoimintaa tekoälykäyttöisen chatbotin avulla

Nopeasti Reagoiva asiakaspalvelu

Hyvään asiakaspalveluun kuuluu, että pystyt auttamaan asiakkaitasi mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Tämä voi kuitenkin olla aikaa vievää ja kallista. Vaaditaan riittävästi työntekijöitä, jotta kaikkia asiakkaita pystyttäisiin aina palvelemaan riittävän hyvin.

Kun sinulla on tekoälyllä toimiva chatbot verkossa, voit vastata asiakkaiden kysymyksiin ja ottaa heihin yhteyttä milloin tahansa. Sinun ei tarvitse huolehtia asiakaspalvelun ulkoistamisesta tai agenttien palkkaamisesta. Samoin et menetä tilaisuuksia olla yhteydessä asiakkaisiisi. Älykkään chatbotin avulla onnistut sitouttamaan asiakkaasi.

Lisää liidejä

Nykyään on olemassa lukuisia tekniikoita liidien keräämiseen. Voit muun muassa soittaa kylmiä puheluita, lähettää sähköposteja ja tehdä aktiivista markkinointia useissa kanavissa yhtäaikaa. Voit jopa luoda liidejä ”passiivisesti” hyvällä inbound-strategialla.

Verkkosivustosi on kuitenkin todennäköisesti ponnistelujesi keskiössä, koska sinne ohjaat kävijöitä. Tässä kohtaa sivustolle upotettu chatbot tulee mukaan kuvaan. Se voi vastata tiedusteluihin, esitellä yrityksesi, ohjata kävijät verkkosivustosi eri osioihin ja jopa lämmitellä heitä kohti asiakkuutta. Kaikkia yrityksesi verkkosivuston kävijöitä tervehtii chatbot, joka pyrkii aktiivisesti ohjaamaan heidät myyntisuppiloon.

Et missaa mahdollisuuksia myyntiin, kun sivustollasi on hyvin viritetty automaattinen chatbot, joka ottaa kontaktia kaikkiin kävijöihin.

Analysoi tiedot

Chatbotit ovat enemmän kuin miltä ne ensi silmäyksellä näyttävät. Kyse ei ole pelkästään vuorovaikutuksesta ihmisten kanssa. Se voi olla myös erinomainen väline tiedonkeruuseen. Mukaan mahtuu asiakastietoja, kommentteja, virhevaroituksia, sitoutumisasteita ja muita tekijöitä.

Chatbottien avulla voit tallentaa aiemmat asiakaskeskustelut tai -vastaukset ja yhdistää ne asiakassuhteiden hallintaohjelmistoon (CRM). Samoin chatbot voi havaita trendejä ja malleja kohderyhmäsi verkkotoiminnoissa. Näin voit suunnitella yksilöllisempiä lähestymistapoja kullekin kuluttajalle tai mahdolliselle asiakkaalle.

Ylläpidä yleisösi kiinnostusta

Sitouttaminen voi olla haastavaa lähinnä siksi, että se vaatii paljon aikaa ja vaivaa. Tämän seurauksena yleisön sitoutuneena pitäminen vaatii paljon työtä.

Juuri tämän chatbotit saavuttavat. Kuka tahansa voi ottaa yhteyttä siihen milloin tahansa, koska se on automatisoitu. Se pystyy myös palvelemaan useita henkilöitä samanaikaisesti.

Chatbot voi pyytämättä varmistaa, että asiakkaillasi on kaikki tarvitsemansa. Näin varmistetaan, ettei ketään unohdeta, ja luodaan välittävää ilmapiiriä.

Yrityksesi Brändin täytyy olla vahva

Jokaisella yrityksellä on oltava vahva brändi. Se on se, mikä tuo asiakkaita ja saa heidät palaamaan. Vahva brändi voi auttaa sinua saamaan uskollisia asiakkaita.

Chatbotit voivat auttaa brändisi kehittämisessä. Tämä voi tapahtua yksilöllisten viestien muodossa prospekteillesi ja asiakkaillesi. Voit myös räätälöidä vuorovaikutusta asiakkaidesi kanssa ja varmistaa, että jokainen viesti kantaa yrityksesi identiteettiä.

Chatbotit ovat osa toimivaa markkinoinnin ja myynnin ekosysteemiä

Chatboteilla on oma selkeä paikkansa nykyisessä markkinoinnin ja myynnin teknologiaympäristössä. Ne voivat vaikuttaa monella tapaa positiivisesti yrityksen liiketoimintaan ja kannattavuuteen.

Haluaisitko ottaa xBOTin testiin jo tänään?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Tekijä

Yhteydenottopyyntö on lähetetty onnistuneesti. Kiitos, käsittelemme viestinne mahdollisimman pian.